Haber

Türkiye Beyaz Eşya Sektöründe Yurt İçi Satışlar Arttı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), düzenlediği basın toplantısında bölümün 2023 yılının ilk 9 ayı sonuçlarını değerlendirdi. Yurt içi satışların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttığı sektörde TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığı, “Türkiye’de tüketici hâlâ fiyatların artmasından endişe ediyor. Özellikle düğün alışverişi hazırlıklarının ertelendiğini gördük 1 -2 ay önce Evdeki beyaz eşya kullanımı, bulaşık makinesi kullanımı “Yüzde 80’in üzerinde. Bu, dünyadaki en ileri beyaz eşya kullanım oranlarından biri” dedi.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), 2023 yılının ilk 9 ayında elde edilen sonuçların değerlendirildiği bir basın toplantısı düzenledi. Türkiye’de beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün yüzde 90’ını temsil eden TÜRKBESD üyeleri Şişli’de bir otelde düzenlenen toplantıya katıldı, TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, Genel Sekreter Ayşe Keskinkılıç, TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Özkadı, TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi. Mehmet Yavuz ve TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri katıldı.

Derneğin paylaştığı bilgiye göre, 2023 yılının ilk 9 ayında 6 ana ürünün yurt içi satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı bu dönemde yüzde 12 azaldı. Yılın ilk 9 ayında altı ana ürünün ihracat ve yurt içi satışlarından oluşan toplam satışları yaklaşık 24 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yılın ilk 9 ayına göre yüzde 4 oranında düşüş gösterdi. Üretim de bir önceki döneme göre yüzde 1 azaldı.

İHRACATTAKİ DÜŞÜŞ BİR DÖNEM DAHA DEVAM EDECEK GÖRÜNÜYOR

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “İlk 9 aylık rakamlara baktığımızda iç pazarda yüzde 18’lik bir artış görüyoruz. Aynı dönemde ihracata baktığımızda ise 12 puanlık bir düşüş var. Baktığımızda ise yüzde 18’lik bir artış görüyoruz. Bu düşüşün üretimimize yansıyıp yansımayacağına baktığımızda toplam iç pazarda ve ihracatta 4 puanlık, özellikle 9 puanlık bir düşüş görüyoruz.” Aylık 24,4 milyon ihracat geçen yılla aynı seviyede, 1 puanlık düşüş var. İhracatın azalmasının temelinde elbette Avrupa’daki genel ekonomik durgunluk yatıyor. Rusya-Ukrayna savaşıyla başladı, elektrik maliyeti korkusuyla uygun bir şekilde büyüdü ve ardından tabi ki enflasyona alışık olmayan Avrupa toplumu yüksek enflasyonla karşı karşıya kaldı. “Güven kaybı nedeniyle tüketimin yavaşlaması büyük etki yarattı. Özellikle geçen yılın ortasından itibaren ihracatta düşüşler yaşadık. Bu bir dönem daha devam edecek gibi görünüyor. Önümüzdeki dönemde rakamların toparlanacağını düşünüyoruz. 2024’ün ilk çeyreği” dedi.

TÜKETİCİ FİYATLARIN ARTACAĞINDAN ENDİŞELİ

Sığın, “Türkiye’de tüketiciler hâlâ fiyatların artmasından endişe ediyor. Dolayısıyla ihtiyaç duydukları şeyi alma imkanı varsa hemen harekete geçiyor ve akıllı davranıyorlar. Özellikle düğün alışverişi hazırlıklarının ertelendiğini gördük.” 1-2 ay. Davranışlarda o kadar fark oluyor ki, her zaman en çok satın alan tüketici oluyor.” Akıllıca olanı ve bütçelerine en uygun olanı yaparlar. Dolayısıyla tüketicinin bu konudaki davranışını doğru buluyoruz. Orta Vadeli Plan’a ve açıklanan resmi rakamlara baktığımızda enflasyonun önümüzdeki yıllarda da devam edeceği beklentisi var. Enflasyonun özünde tanımı gereği fiyat artışı anlamına geldiğini, genel anlamda ise fiyat artışı anlamına geldiğini “Beklemek gerçekdışı olmaz” dedi.

BULAŞIK MAKİNELERİNDE BEYAZ EŞYA KULLANIMI YÜZDE 80’İN ÜZERİNDE

Sığa, “Türkiye beyaz eşya kullanımında çok ileri seviyede. Bulaşık makinelerinde ev tipi beyaz eşya kullanımı yüzde 80’in üzerinde. Bu, dünyadaki en ileri beyaz eşya kullanım oranlarından biri. Birçok evde 20’nin üzerinde rakam var. milyon hanenin evinde beyaz eşya var.” Var ve bunların yaklaşık yüzde 10’unun her yıl yenilenmesi gerekiyor. Eserleri eskiyor, ihtiyaçlar değişiyor, kullanılamaz hale geliyor. Dolayısıyla buradaki yenilenmenin devam edeceğini görüyoruz. Kampanyalar olsa da olmasa da… Üretimi, istihdamı ve kapasiteyi sürdürmek için mümkün olan en iyi maliyetle. “Ürünlerin yönetilmesi ve en uygun fiyatların sağlanması konusunda çalışmalar yapılıyor. Tüm firmalar bu ürünü almak için yılın neredeyse tamamını kampanyayla geçirdi. Önümüzdeki 6 ay boyunca da bunun devam edeceğini düşünüyorum” dedi. TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri de tüketicilere yetkili servis konusunda Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinden destek almaları gerektiği uyarısında bulundu.

seydikemerhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu